سئو و ادوردز

DoubleClick (Google): این چیست و چه کاری انجام می دهد؟

چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۱۸ ب.ظ

دابلکلیک چیست؟

Doubleclick شغلی است که متعلق به گوگل است و از طریق تبلیغ کنندگان و ناشران آنلاین درآمد کسب می کند. این کار توسط:

خدمات تبلیغاتی

ناشران آنلاین از Doubleclick برای نمایش تبلیغات در وب سایتهای خود استفاده می کنند.

تحویل آگهی

Doubleclick به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا کنترل کنند که چه مدت یک تبلیغ به مرورگر نشان داده می شود ، چه مدت برای آن نمایش داده می شود و چند بار ظاهر می شود.

هدفگذاری رفتاری

این به دو دسته ارائه می شود:

هدف قرار دادن یک مالک وب سایت: یک ناشر آنلاین می تواند یک کوکی Doubleclick را تنظیم کند تا به آنها بگوید که در کدام بخش از سایتهای خود مرور می کنید. Doubleclick سپس درباره نوع تبلیغاتی که ممکن است بخواهید از آنچه در حال مشاهده هستید قضاوت می کند. به عنوان مثال ، اگر در یک وب سایت خبری هستید و به صفحات ورزشی مراجعه می کنید ، ممکن است آگهی های مربوط به بلیط های مسابقه از اهمیت بیشتری نسبت به آرایش برخوردار باشد. این اطلاعات فقط متعلق به مالک وب سایت است.

هدف قرار دادن در شبکه های تبلیغاتی: Google خدماتی به نام Adsense را اجرا می کند ، که در آن تعداد زیادی از ناشران مختلف اطلاعاتی را که در مورد مرورگرها بدست می آورند جمع می کنند. این به آنها کمک می کند تا ایده بهتری از نوع آگهی هایی که ممکن است کسی بخواهد ببیند ، بسازند. این یک کوکی تبلیغاتی شخص ثالث است.

چه کسی از دابلکلیک استفاده می کند؟
هر ناشران وب می توانند تا زمانی که شرایط و ضوابط شرکت را رعایت کنند از Doubleclick استفاده کنند. Google همچنین از سایت Doubleclick در سایتهای خود استفاده می کند.

چه اطلاعاتی برای ردیابی دوبلکلیک وجود دارد؟
در خط مشی رازداری خود ، گوگل نحوه ثبت داده ها از یک کوکی عمومی Doubleclick را توضیح می دهد. به نظر می رسد:

این به زمان و تاریخی که آگهی تبلیغاتی را دیده اید به دوبلیکلی می گوید. این همچنین نشان می دهد:
userid: شماره شناسه منحصر به فردی که کوکی به مرورگر شما داده است
ad_id: شناسه منحصر به فرد آگهی
ad_placing_id: شناسه محل تبلیغ در سایت
referral_url: وقتی تبلیغات را دیدید در چه صفحه ای قرار داشتید

از آنجا که آدرس IP شما را ضبط می کند ، Doubleclick همچنین می تواند حدس خوبی از کشور و شهر / شهر شما بگذارد.

چگونه از این اطلاعات استفاده می شود؟
این داده ها به خودی خود می توانند به دوبلکلیک بگویند که چند بار آگهی را دیده اید و به عنوان مثال ، آیا باید نسخه انگلستان یا ایالات متحده را ببینید. این نمی تواند اطلاعات شخصی در مورد شما را پیدا کند.

تبلیغات

اگر کوکی در وب سایتی که بخشی از AdSense است تنظیم شود و سپس سایت دیگری را با استفاده از AdSense مرور کنید ، همان اطلاعات ضبط و جمع می شوند. با گذشت زمان ، می توان حدس زد درباره منافع شخصی که از آن مرورگر استفاده می کند - چه مثلاً فوتبال یا باله را دوست دارد ، یا اگر بیشتر از Tesco به Marks & Spencers مراجعه کند.

اگر مرورگرها به اندازه کافی الگوهای مشابه را نشان دهند ، تبدیل به بخشی از "بخش" می شوند که دارای برچسب هایی مانند "دوستداران فوتبال" ، "دوستداران غذای خوب" ، "علاقه مندان به امور فعلی" و غیره است - اینها برچسب هایی می شوند که Doubleclick به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد هنگام انتخاب انتخاب کنند. انواع افرادی که می خواهند تبلیغات خود را ببینند.

هنگامی که دوبلکلیک درباره منافع شخصی که از مرورگر استفاده می کند ، ایده ای به دست آورد ، سعی خواهد کرد از آنها استفاده کند تا استنباط کند که چند سال دارید و مرد یا زن هستید (دوباره برای اینکه شما را در یک بخش قرار دهد).

برای بررسی اینکه بخش های Doubleclick در چه مواردی قرار دارد ، به مدیر تنظیمات برگزیده تبلیغات Google بروید (لازم نیست وارد Google شوید).

حتی اگر از دوبلکلیک برای ارائه تبلیغات استفاده شود ، گوگل می گوید برخی از وب سایت ها وجود دارند که بخش ها ایجاد نمی شوند: به عنوان مثال ، وب سایت های سلامت (جایی که خطر ایجاد پروفایل یک وضعیت پزشکی وجود دارد) و وب سایت های سیاسی (جایی که آنها وجود دارند). ممکن است تصویری از وابستگی سیاسی بسازد).

دوبلکلیک چقدر درآمد دارد؟
گوگل در سال 2008 DoubleClick را با قیمت 3.1 میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان مالی آن با سایر قسمت های Google ترکیب شده است.
در حال حاضر گوگل 96٪ از درآمد خود را از طریق محصولات تبلیغاتی خود تولید می کند.
در سال 2011 ، درآمد حاصل از تبلیغات 36.5 میلیارد دلار بود که 10.4 میلیارد دلار از سایتهای غیر Google در شبکه تبلیغاتی خود درآمد داشته اند.

آیا داده ها به اشخاص ثالث فروخته می شود؟
گوگل می گوید که به اشخاص ثالث فروخته نمی شود. هنگامی که این سرویس توسط ناشر برای اهداف خاص خود استفاده می کند (نه در یک شبکه تبلیغاتی) ، ناشر صاحب آن داده ها است ، نه دابلکلیک.

اگر داده ها فروخته نشده است ، به صورت رایگان با اشخاص ثالث به آنها تقسیم شده است؟
نه مستقیم با این حال ، پلتفرم Doubleclick محصولی با هزینه است و استفاده از بخش ها بخشی از درخواست تبلیغات برای تبلیغ کنندگان است. در حالی که هرگز اطلاعاتی در مورد مرورگرهای فردی به آنها داده نمی شود ، از تمام داده ها به صورت جمع بهره می برند.

چه مدت داده برای مرورگر کاربر و روی سرورهای Doubleclick ذخیره می شود؟
تبلیغات

کوکی های Doubleclick در مرورگر پس از گذشت چند سال منقضی می شوند (ما در این مورد تاریخ های 2014 را دیدیم). با این حال ، مهمترین دلیل این امر ، پاک کردن کوکی ها است.
کوکیهای جدیدتر "60 روز در بازار" و "30 روز در بازار" در واقع برای تبلیغ کنندگان با ارزش تر هستند زیرا نشانگر بهتری از آنچه که شخص در حال استفاده از آن مرورگر است ، می دهد.
آدرس های IP بعداً ناشناس می شوند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۶
مائده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی