چرا تبلیغات Google من نشان داده نمی شود؟
علاقه نیز افزایش یافته است زیرا دسترسی و ابزارهای آزمایش AB و شخصی سازی بازاریابی به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.
در اینجا چند اشتباه رایج است که ممکن است هنگام آزمایش مرتکب شوید و چگونه از آنها جلوگیری کنید.
(بعداً در مقاله الگویی را به اشتراک می گذارم که می تواند برای آزمایش A / B استفاده شود).
1. پاسخ دهید
"طراح جدیدی با طرحی روبرو شد که تمام شب کار می کرد ، بنابراین قرار است سرعت کلیک بالایی داشته باشد."
"بسیاری از الگوریتم های پیشنهادی برای بودجه از کار دستی بهتر هستند."
"مرحله ثبت نام کوچک شده است ، بنابراین مطمئنا نرخ تبدیل بالا می رود
رایج ترین اشتباه در آزمایش AB این است که به نظر می رسد تصمیم مبتنی بر داده است ، اما فقط در جهت نشان دادن منافع تجاری یا فرضیه ها است.
در حقیقت ، شخص مسئول آزمون نیز یک انسان است ، بنابراین حذف کامل نظرات و تجربیات شخصی دشوار است. این امر به ویژه در صورتی که یک شبه محتوا بسازید یا دلبستگی داشته باشید ، صحیح است.
در این حالت ، هدف آزمون در ابتدا نرخ کلیک ، سپس تبدیل به نرخ تبدیل و زمان ساکن شدن در مقطعی بود و درنهایت از هدف تجاری که در ابتدا برنامه ریزی شده بود فاصله گرفت
چرا به این موارد توجه می کنید:
اگر تعداد بازدید کنندگان جدید پس از راه اندازی یک کمپین جدید در این ماه به طور چشمگیری افزایش یابد ، چه می شود؟ اگر اتفاق دیگری داشتید چه می کنید؟ حتی اگر این هفته بارانی باشد؟
با توجه به تعدادی متغیر ، وضعیت بازدیدکنندگان بین هفته گذشته و این هفته می تواند بسیار متفاوت باشد. معمول است که 5٪ از تبدیل ها روز بعد 4٪ و روز بعد 9٪ باشد. به همین دلیل ، حتی قبل از هفته گذشته ، تست قبل / بعد از آزمایش AB معتبر نیست
چرا به این موارد توجه می کنید:
آزمون AB فقط در مورد افزایش نرخ تبدیل پس از کشف Winner / Loser نیست ، بلکه در مورد یافتن بینش برای تصمیم گیری بهتر در تجارت شما است.
بدون فرضیه روشن مبنی بر اینکه چرا "Download Now" بهتر از کپی کردن "بارگیری" است و چرا نیست ، بازتاب نتایج ممکن است یک موفقیت باشد ، اما این بینش طولانی مدت برای بهبود تصمیمات تجاری ایجاد نمی کند. .
به یاد داشته باشید:
بازاریابان هوشمند عادت دارند به طور مداوم نتایج آزمون و بینش را ضبط کنند. این که آیا شما یک اکسل هستید یا یک ابزار مدیریت پروژه مانند Trello ، داشتن یک بایگانی به شکلی به شما کمک می کند تا تصمیم بعدی خود را بگیرید.
چگونه می توانم با آزمایش A / B شروع کنم؟
اول از همه ، حل مطالب A از طریق Z ، مانند محتویات ، تجزیه و تحلیل آماری و گزارش نتایج آسان نیست ، بنابراین بسیاری از شرکت ها از ابزارهای شخصی سازی جداگانه مانند Adobe Target ، Optimizely و Google Optimize استفاده می کنند.
به طور خاص ، ویرایشگر WYSIWYG و توابع داخلی تجزیه و تحلیل آماری (به عنوان مثال ، اندازه گیری اهمیت ، آسانسور ، و غیره.) برای کاهش مؤثر منابع IT / طراحی / تجزیه و تحلیل ارائه شده است